miércoles, 23 de febrero de 2011

Posicionament: Xarxes socials vs Buscadors

Fins fa pocs mesos podiem dir que el posicionament natural de la pàgina web en els motors de cerca (SEO) era l'objectiu primordial en els pressupostos de màrqueting online de tota empresa que vol ser visible a la xarxa. Però cada cop més i sobretot, molt ràpidament, s'està veient que publicitzar-se a les xarxes social és tant o més efectiu com el posicionament "tradicional". 

Plantejar-se si afecta o no el màrqueting a les xarxes socials al pocicionament als buscadors és normal ja que ara les pàgines i els perfils de Facebook,Twitter i tuenti ara es troben indexats en els motors de cerca. Però també ens adonem que l'origen del tràfic a les xarxes socials - 9 de cada 10 usuaris- no utilitza els cercadors sinó que hi arriba a través dels botons de preferits, historials de navegació o altres draceres. El tràfic dels usuaris a les xarxes socials s'està igualant ràpidament al mateix tràfic dels buscadors. És per aquest motiu que s'arriba a la conclusió que els programes de màrqueting integrats són els més efectius.

Si entenem que la mitjana de la població que passa el  seu temps lliure navegant per les xarxes socials, és d'un 28%, les estratègies SMO i SMM es converteix en escencial per fer créixer el negoci.
Aquest 2011 segons un estudi fet a alemanya per BUDW un 70% de les grans empreses ampliarà el pressupost en SMM . Per contra només un 42% d'elles l'ampliarà per campanyes SEM.
El què les xarxes socials ofereixen és major difusió en un temps més estret (es parla de mínim 6 mesos) per la seva capacitat viral. En canvi, els beneficis d'una campanya SEO es comencen a entreveure en 1 any o més.

No hay comentarios: